FUNKCJONOWANIE ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO

Zerówka działa od poniedziałku do piątku w godzinach: 8.20 – 12.00. Do przedszkola uczęszczają dzieci od 4 do 6 roku życia. Dzieci uczą się w kameralnych klasach, liczących do 12- 14 uczniów. Pozwala to z jednej strony na indywidualne podejście do każdego dziecka, a z drugiej zapewnia mu odpowiednio zróżnicowany rozwój społeczny. Dzieci tworzą grupę Bambini i Tropiciele Montessori. Nie przeszkadza to, że dzieci w wieku 3-4 łączą się z dziećmi 5-6 w grupie w przedmiotach integracyjnych np. edukacja zdrowotna, plastyczna itp. Wg naszych założeń dzieci młodsze uczą się samodzielności a proces dydaktyczny jest równy jedynie metodycznie inaczej realizowany. Zwracamy uwagę na program w systemie polskim, którego wskaźnikiem jest MEiN, na relaks pozwalamy dzieciom odpocząć kiedy wymaga tego dziecko. Indywidualny proces życia dziecka kieruje jego umiejętnościami.

Dzień  zabawy i nauki  rozpoczyna się o godz. 08:20. Nauczyciele przedmiotowi prowadzą zajęcia. Zajęcia dodatkowe i świetlica rozpoczynają się po zajęciach zasadniczych. Podczas zajęć z edukacji polskiej realizowana jest zarówno podstawa programowa, jak i dodatkowe treści wynikające z autorskich programów i cykli tematycznych przygotowanych przez nauczycieli przedszkola. Zajęcia odbywają się codziennie i odpowiedzialni za nie są wychowawcy polskojęzyczni, którzy realizują program zgodnie z zatwierdzonymi planami miesięcznymi danej grupy oraz kierunkami pracy przedszkola.

W ramach edukacji polskiej prowadzone są zajęcia takie jak: rytmika, taniec oraz dydaktyka polska, w której skład wchodzą treści z zakresu przygotowania do nauki czytania i pisania, edukacji matematycznej oraz warsztatów plastycznych, muzycznych i przyrodniczych. Dodatkowo bardzo ważnym elementem codziennych spotkań z wychowawcą są zabawy integracyjne pozwalające wesprzeć rozwój społeczno-emocjonalny dziecka. Zajęcia z języka angielskiego odbywają się wg planu. Oprócz regularnych, codziennych zajęć angielskiego dzieci mają kontakt z językiem angielskim w trakcie gier i zabaw edukacyjnych oraz w trakcie zwykłych, codziennych sytuacji (zabawy swobodne w sali lub na świeżym powietrzu, posiłki). Realizacja programu odbywa się zgodnie z planem miesięcznym. Czas trwania zajęć oraz ich tematyka są dostosowane do wieku i możliwości dzieci. Za realizację programu w każdej z grup odpowiada lektor oraz native speaker.

Edukacja dwujęzyczna odbywa się w blokach tematycznych. W trakcie tych zajęć realizowany jest program edukacji angielskiej, a także program edukacji dwujęzycznej, który uwzględnia m.in. edukację matematyczną, przyrodniczą czy artystyczną. Program jest oparty na przekonaniu, że dzieci wprowadzone w świat języka angielskiego w nauczaniu przedszkolnym są lepiej przygotowane do nauki tego języka w kolejnym, już obowiązkowym I etapie edukacyjnym w klasach I-III. Nauczanie języka angielskiego w wieku przedszkolnym pobudza inteligencję werbalną dzieci i sprawia, że szybciej oswajają  się one z tym językiem.  To powoduje, że łagodniej przechodzą od wychowania przedszkolnego do edukacji prowadzonej w systemie szkolnym i jako późniejsi uczniowie łatwiej odnoszą sukcesy w nauce języka angielskiego.  Zakres treści nauczania jest dobrze znany dzieciom i dotyczy ich najbliższego otoczenia ( zwierzęta, pory roku, kolory, części ciała, ubrania, jedzenie, liczenie, rodzina, emocje, święta). Zapewnia to komfort psychiczny dzieci i gwarantuje pozytywny stosunek do nauki języka angielskiego. Nauka języka angielskiego w naszym przedszkolu opiera się przede wszystkim na zabawie.

Edukacja brytyjska realizowana jest jako drugi program nauki dzieci. Szkoła posiada niezależną licencję na Program Cambridge i posiada patent. Za naruszenie praw programu  w Polsce i krajów Unii opłata wynosi 95,000 tys  Euro.

Dzieci uczestniczą w zabawach muzycznych, ruchowych, plastycznych
i konstrukcyjnych przy jednoczesnym zapewnieniu: strefy bezpieczeństwa
( dzieci odwołują się do tego co jest im bliskie) , prawa do ciszy ( dzieci osłuchują się z nowym językiem i same podejmują decyzję o aktywnym uczestnictwie w zajęciach) oraz prawa do błędu (nagradzanie prób podejmowanych przez dzieci).

Bardzo ważna jest edukacja ogólna i poznawanie świata. Realizujemy projekty poprzez : edukację zdrowotną, której celem głównym tego kierunku będzie zwrócenie szczególnej uwagi na: aspekty higieny osobistej, higieny jamy ustnej, czystości w bliskim otoczeniu dziecka, oswajanie się z wizyta u lekarza, poznawanie lekarzy różnych specjalności, zachowanie bezpieczeństwa i zdrowia na ulicy. Mądre dzieci nie jedzą śmieci -kierunek ten jest kontynuującą programu: Jedz i żyj zdrowo. Obejmuje  tematykę związaną ze zdrowym odżywianiem. Dodatkowo w ramach zajęć poruszymy tematy związane z ekologią i istotą dbania o środowisko naturalne. Zakątki świata – w ramach tego kierunku dzieci będą miały okazję poznać kulturę i tradycję wielu krajów z całego świata. W wybrany dzień w ciągu miesiąca – wskazany w miesięcznym kalendarium, podczas zajęć polskich i angielskich będziemy wirtualnie odwiedzać miejsca o których zazwyczaj niewiele się mówi. Cykl ten ma na celu rozwijanie wśród dzieci ciekawości świata oraz kształtowanie postaw tolerancji i szacunku wobec ludzi  mieszkających na całym świecie. Dawniej i dziś – kluczowym założeniem powstania tego projektu jest ukazanie dzieciom jak żyli nasi dziadkowie i pradziadkowie, a jak żyjemy w dzisiejszych czasach. Każdy miesiąc jest związany z innym omawianym obszarem. Każdy temat znajdzie po części odzwierciedlenie w naszych kalendariach oraz miesięcznych planach grup przedszkolnych. Bezpieczny przedszkolak-założeniem projektu jest wdrażanie dzieci do dbania o własne bezpieczeństwo w przedszkolu, na ulicy i w domu. W ramach zajęć dzieci spotykają się z funkcjonariuszami policji oraz straży pożarnej. Ja, Ty, My- głównym celem programu jest wprowadzenie dzieci w  świat wartości takich jak: uczciwość, szacunek, solidarność, odpowiedzialność, tolerancja, miłość. Zajęcia będą odbywały się cyklicznie. Sztuka relacji – program profilaktyki przeciwdziałania agresji realizowany w grupach dzieci 5-6 -cio letnich. Zajęcia prowadzone są przez przedszkolnego pedagoga. Bambini i Tropiciele Montessori – oddziały przedszkolne działają  przy Szkole Dwujęzycznej Montessori jest placówką dydaktyczną, która umożliwia realizowanie praktyk studentom biorących udział w programie Erasmus. Jest to program wymiany studentów, który wspiera międzynarodową współpracę szkół wyższych, umożliwia wyjazdy studentów za granicę na część studiów i praktykę oraz stwarza liczne możliwości udziału w projektach. Cała Polska czyta dzieciom / Czytelnia rodzinna – Zaczytane Montessori celem projektu jest rozwijanie czytelnictwa wśród dzieci w dwóch językach: polskim i angielskim. Staramy się kształtować u dzieci przyzwyczajenia poznawania świata poprzez literaturę oraz umiejętności prezentacji na temat przeczytanej książki.

W czasie przerw dzieci przebywają dużo na świeżym powietrzu. Oddział przedszkolny Montessori przygotowuje dzieci do edukacji wczesnoszkolnej 1-3.

Informacja dla Rodziców 5-6 latków Tropiciele Montessori
Realizujemy program Montessori o szczeblu międzynarodowym. Podstawą są grupy mieszane wiekowo. Jednak ze względu na realizację Programu przygotowującego do klasy 1 zdajemy sobie sprawę o rozróżnienie poziomu edukacji dla 5-6 i 3-4 latków. Osobno odbywa się edukacja Tropiciele i Bambini Montessori. Dzieci ze wskaźnikami z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej realizują zajęcia dostowane do edukacji w systemie indywidualnym lub grupie w równym wieku. Jeżeli rodzice chcą , aby ich 6 latki  realizowały edukację w 1 klasie należy posiadać do 30 sierpnia opinię z PPP ul. Główna 3, Radom